آیا خارج شدن از شبکه‌های اجتماعی بازدهی شما را بالا می‌برد؟

اگر شما هم مانند اکثر کارمندان باشید، حتماً تجربه کرده‌اید که در طی ساعات کاری حواستان با چک کردن پیام‌های شبکه‌های اجتماعی پرت می‌شود. در یک تحقیق انجام شده، 90 درصد کارمندان بیان کرده‌بودند، در ساعات اداری از این شبکه‌ها استفاده می‌کنند و می‌توان حدس زد تعدادی از آن 10 درصد نیز در این باره حقیقت را پنهان کرده‌اند.

شما در اشتباه هستید!

پیش از اینکه به سرعت درباره‌ی خوبی‌های خارج شدن از شبکه‌های اجتماعی بگویید، چند لحظه صبر کنید تا با هم درباره‌ی خوبی‌های فعال ماندن در این شبکه‌ها صحبت کنیم.

احتمالاً شما همه و یا بخشی از اخبار مورد نیاز خود را از شبکه‌های اجتماعی به دست می‌آورید. زیرا تحقیقات نشان می‌دهد که 67 درصد بزرگسالان اخبار را در شبکه‌های اجتماعی پیگیری می‌کنند. با خارج شدن از این شبکه‌ها باید به دنبال منبع جدیدی برای به دست آوردن اخبار باشید.

شبکه‌های اجتماعی راه مطمئن و آسانی برای بر قراری ارتباط با دیگران هستند. در این زمینه می‌توانید علاوه بر پیام دادن از تلفن زدن نیز استفاده کنید. تلفن زدن کمتر حواستان را پرت می‌کند؛ اما، راه خوبی برای در ارتباط بودن با تمام افرادی که می‌شناسید، نیست. علاوه بر این شبکه‌های اجتماعی مهم مدام در پی آن هستند تا با ارائه‌ی نسخه‌های جدید، به کاربرهای خود احساس بهتری را بچشانند.

عملکردهای حرفه‌ای

اگر خودتان هم در حوزه‌ی کاری از این تکنولوژی برای ارتقای سطح کاریتان استفاده نمی‌کنید، حتماً میان گشت‌و‌گذارهای خود با افرادی رو به رو شده‌اید که این شبکه‌ها را ابزاری مفید و موثر در راستای بهبود کاری شان می‌بینند. این شبکه‌ها علاوه بر معرفی کالای تولیدی شما به دیگران، بر قراری ارتباط با سایر همکارانتان را نیز ساده‌تر خواهند‌کرد.

خوبی‌های ترک شبکه‌های اجتماعی

1.      تمرکز کردن آسان‌تر: تحقیقی که بر روی افراد در گروه‌های سنی مختلف انجام شده‌بود، نشان داد که مردم به طور متوسط 46 بار در روز گوشی همراه خود را چک می‌کنند و همانطور که می‌توانید حدس بزنید، این رقم برای افراد جوان از این هم بیشتر است. اگر توجه کنید که این شبکه‌ها به طور متوسط هر 23 دقیقه یکبار تمرکز شما را از بین می‌برند، مخرب بودن فضای مجازی در این زمینه برای شما ملموس‌تر خواهد‌بود. اگر شما موفق به کنار گذاشتن این شبکه‌ها شوید، به تدریج سطح تمرکز خود را به طرز قابل توجهی بالا خواهید‌برد.

2.      سلامتی روانی: استفاده از شبکه‌های مجازی احتمال ابتلا به ناهنجاری‌های روانی را بالا می‌برد و اگر شما از آن‌هایی هستید که به شدت به شبکه‌های مجازی وابسته هستند، ممکن است حس کنید نسبت به قبل مضطرب‌تر شده‌اید و احساس افسردگی کنید. حذف شبکه‌های اجتماعی ممکن است به سرعت این علائم را در شما از بین نبرد؛ اما، با گذشت زمان احساس روانی بهتری را تجربه خواهید کرد.

3.      خواب: این روزها آمار بی‌خوابی مدام رو به افزایش است. شبکه های مجازی برنامه‌ی خواب بسیاری را بر هم زده‌اند و وسوسه چک کردن پیام‌ها به مغز اجازه خوابیدن را نمی‌دهد. بیرون رفتن از این شبکه‌ها در مورد خوابتان برای شما معجزه نخواهد‌کرد؛ اما، حذف یک عامل مزاحم کم‌کم خوب خوابیدن را به شما هدیه خواهدکرد.

2

میانه رو باشید!

شبکه‌های اجتماعی تنها عاملی نیستند که بازدهی کار شما را پایین می‌آورند. از طرف دیگر در قرن بیست‌و‌یکم، دنیای دیجیتال آنقدر گسترده شده است که حتی با حذف شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های دیگری جای خالی آن‌ها را برای شما پر کنند و رهایی از این روند غیر ممکن به نظر می‌رسد. بنابر این به جای حذف شبکه‌ی اجتماعی فعلی خود، می‌توانید نگاهی به پیشنهادهای پایین بیندازید که احتمالاً در این زمینه به شما کمک خواهند‌کرد.

1.      صداهای هشدار را قطع کنید. این صداها مهم‌ترین عوامل از بین برنده‌ی تمرکز هستند؛ پس، همین حالا همه‌ی آن‌ها را قطع کنید تا با خیال آسوده فقط وقتی نیاز داشتید به این شبکه‌ها مراجعه کنید.

2.      برای خودتان زمان بگذارید. بدون این که هیچ محدودیت زمانی برای خود در نظر گرفته‌باشید، سراغ این شبکه‌ها نروید. مثلا با خود قرار بگذارید، می‌خواهم فقط در 10 دقیقه پیام‌های جدید را چک کنم.

3.      مراقب خواب خود باشید. چند ساعت قبل از خواب همه‌ی شبکه‌های اجتماعی خود را قطع کنید و قبل از شروع صبح جدید آن‌ها را باز نکنید. ذهن شما نیاز دارد فارغ از سایر دغدغه‌ها زمانی برای رهایی از خستگی روزانه داشته‌باشد.

آیا حذف شبکه های اجتماعی بازدهی شما را بالا می‌برد؟ ممکن است؛ مخصوصاً، در کوتاه مدت این گونه خواهد‌بود. اما در بلند مدت به آن شدتی که شما تصور می‌کنید بازدهی تان بالا نخواهد‌رفت. در مورد عوامل دیگری که روی بازدهی شما تاثیر می‌گذارند، فکر کنید و در کنار برنامه‌ریزی برای مدیریت استفاده از شبکه‌های مجازی، برای بهبود آن عوامل نیز تلاش کنید.

/ 0 نظر / 35 بازدید